Jaka jest średnia zarobków programisty, designerki, artysty czy producentki w polskiej branży gier? Jak ocenić, czy proponowana płaca jest konkurencyjna? Jakie koszta zatrudnienia założyć podczas planowania budżetu nowego studia?
Zapraszam do zapoznania się z wynikami oddolnych, społecznościowych badań polskiej branży gier.
Dostępne raporty:
- Badanie zarobków – maj 2024
- Badanie zarobków – maj 2023
- Badanie nt. pracy zdalnej – wrzesień 2022
- Badanie zarobków – czerwiec 2022
Metodologia
Badanie opierało się o ankietę internetową, zbierającą dane o zarobkach przed opłaceniem podatków i składek (czyli brutto z umowy dla UoP, UoD i UZ lub netto z faktury dla B2B) — jak i ich kontekście: polu działania firmy oraz doświadczeniu, specjalizacji, płci, typie umowy osoby ankietowanej, itp.
Ankieta była dostępna na Facebooku, grupach i forach internetowych dla twórców gier, oraz propagowana kanałami prywatnymi przez osoby ankietowane.
Zarobki
W 2024 połowa ankietowanych zarabiała więcej niż 11,2 tys zł (liczone według całkowitego kosztu pracodawcy, co na Umowie o Pracę przekłada się na 9,3 tys. zł brutto na umowie i 6,7 tys. zł netto „na rękę”), co piąta ankietowana osoba zarabiała mniej niż 7,2 tys. zł (UoP: 6 tys. zł brutto, 4,4 tys. zł netto) a co piąta więcej niż 17,4 tys. zł (UoP: 14,4 tys. zł brutto, 10,1 tys. zł netto).
Wszelkie uwagi i feedback proszę kierować pod artur@ganszyniec.com.